torsdag 31 januari 2008

Min fina nya dator


Jag har köpt en ny dator. Eftersom det är en ny dator levererades den med Windows Vista och jag tänkte att "tja, man kan ju prova ett tag".

Ett tag har nu gått och jag ville "nedgradera" till det familjära Windows XP. Och möts av beskedet att det inte finns någon disk att installera på. What? Eller WTF!

Provar att installera Linux/Ubuntu istället (för att driva ut ondskan) och det går som tåget. På med XP efter det. Samma fel. Tillbaks med Vista. Det går som tåget, ett långsamt tåg, men i alla fall. Det är ju ändå tre DVD-skivor som ska installeras.

Jag kan berätta att Vista inte blev roligare i mina ögon efter ominstallationen, så nu kör jag Ubuntu istället. Får se hur länge det håller. Det kanske är så att Windows Vista och Office 2007 är det bästa Microsoft kunde ha gjort för Linuxnördarna.